NAILS - Every Bridge Burning
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, talk a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Od vydania „Entity“ uplynuli tri roky, je teda pochopiteľné, že vysokorýchlostná technická BDM krútňava z Kansasu rovno v americký deň sviatočný pustila do sveta šiesty dlhohrajúci album. O vydanie sa postarali Agonia Records, ktorí z pôvodne bežného podzemne blackmetalového vydavateľstva narástli do až nečakanej veľkosti a hlavne začali hľadať v širších extrémne metalových teritóriách. Že popredná US banda bude na vrchole slávy vydávať u Poliakov, to by pred pár rokmi nikto netipoval.
Dvanásťskladbová nahrávka vznikla v zostave Paul Ryan (gitary, sprievodné vokály), Mike Flores (basgitara, sprievodné vokály), John Longstreth (bicie) a prvýkrát sa tu štúdiovo prezentuje nový (v roku 2011 nastúpivší) sólový vokalista Jason Keyser (tiež MUCOPUS, predtým aj SKINLESS). O pre kapelu typický viacnásobný vokálny útok je postarané veľmi dobre prísnymi dôraznými hĺbkami, ktorým kontrujú zúrivo nakričané vyššie polohy, tu a tam na hranici black metalu.
Ako je to s hudbou? Nuž, máme tu mierne prekvapenie. Počas rokov ORIGIN vychovali celkom slušný zástup žiakov či skôr epigónov, a možno aj preto sa rozhodli neopakovať sa, už na také niečo majú ľudí. Aby nedošlo k omylu – nemilosrdné náklepy sprevádzané divokými polámanými technickými riffmi s efektom „hrania naopak“ a frenetickým trilkovaním, pre ktoré (a preto, že na rozdiel od kvanta „tech“ spolkov neznie samoúčelne až hlúpo) máme ORIGIN radi, tu stále sú vo veľmi potešiteľnom množstve.
Novinkou je, že ORIGIN sa viac než kedykoľvek predtým vynasnažili urobiť album, ktorý by sa neniesol v jednotnom duchu extrémne útočného nárezu od začiatku do konca. A nie je to len vďaka trom inštrumentálkam, ktoré od éterických nálad prechádzajú až ku kozmicky chladným vznešeným „vesmírnym“ atmosféram. Skupina na mnohých miestach stavila aj na priamočiarosť starých deathmetalových čias, do zúrivých rýchlostí vpustila nejednu valivú pasáž a melodiky je ešte o čosi viac než minule.
Aby toho nebolo málo, ORIGIN si tu občas doprajú potešenie „neznieť ako ORIGIN“, čoho najlepším dôkazom je v poradí deviata „Redistribution Of Filth“. Štýlovo tu ide o regulárny grind core v dvoch tempách – nadupané crustové rýchlovky a zbesilé náklepy, v podstate sa dá povedať, že USDM chasa si to tu dáva v štýle NASUM, NAPALM DEATH alebo INHUMATE. Veľmi vydarený album, čo do vývoja trochu prekvapenie, ale takto sa to robiť môže. Zoženiete to aj s bonusom „Kill Yourself“ od S.O.D., a ďalší bonus pre tých, čo sa radi bavia, napísala 17-ročná „metalová autorita“ na starých dobrých archívoch.
ORIGIN v roku 2014 „experimentujú“, ale tak, že z extrémneho metalu nevykročia ani na sekundu.
8 / 10
Chaosmos (2022)
Unparalelled Universe (2017)
Omnipresent (2014)
Entity (2011)
Antithesis (2008)
Echoes Of Decimation (2005)
Informis Infinitas Inhumanitas (2002)
Origin (2000)
A Coming Into Existence (demo) (1998)
Datum vydání: Pátek, 4. července 2014
Vydavatel: Agonia Records
Stopáž: 34:49
-bez slovního hodnocení-
Rezavá a drásavá sedmnáctiminutovka, která v tempu polevuje až u poslední skladby. V čem ale nesleví je hutnost, talk a brutalita, která je pro NAILS signifikantní. Po všech směrech povedené navázání na minulou desku.
Další alternativa pro příznivce BORKNAGAR je tato parta z Rocky Mountain. Sice nic převratného, ale jízda je to patřičně ostrá i melodická, plná hezkých momentů a přesvědčivé instrumentace. I střídání growlingu a čistého vokálu je namixováno s přehledem.
Páni muzikanti, hoďte tam něco svižného a veselého, kytary ať závodí s klávesami. Dobré, to je ono. Trochu kýčovité jak ti Taliáni STAMINA. A kdo je ten starý pěvec v novém čepci? Ale, nebyl on u ROYAL HUNT? Dobře jste to skloubili, radost poslechnout.
V pátek nás čeká masivní exploze v podobě novinky německých kanonýrů, to se cítím oprávněn tvrdit už na základě luxusního čtyřpísňového EP, které obsahuje ten nejlepší melodický black / death s hnilobným pachem obinadel a lidského masa. Fans do haptáku!
A jsou zpět. Po dekádě odmlky. Opět rozjuchaní, lehce infantilní, ale hlavně maximálně kreativní a hraví. Deska, u které se prostě nejde nepohupovat do rytmu. Je v tom nezbedná nakažlivost.
Řecký instrumentální postrock, jenž koketuje s blackgazem, ambientem i cinematickou hudbou, který se nebojí ani klávesových ploch a piana. Fascinující vizuál skvěle odráží znepokojivost a melancholičnost jejich hudby.
Další španělský příspěvek do už nyní bohaté nadílky výborných doom metalových nahrávek letošního roku. „Espectres“ je klasický, dřevní a čistý doom, přesto stále velmi emotivní a prodchnutý krásně ponurou atmosférou.